maandag 11 november 2013

Weekpraatje

Alweer een week voorbij.

De kinderen zijn heel enthousiast aan het schrijven en creëren geweest.
Ondertussen verscheen er ook al één en ander op de blog.
Kijk zeker eens hieronder en klik ook door naar de vele foto's.

Het was een drukke en intense week.  Het gonsde van de bedrijvigheid...

Onze acts voor het ouderfeest hebben hun definitieve vorm gekregen en worden in de komende week verder uitgewerkt.  Vooral op hun zelfgeschreven toneel ben ik héél trots.
Omdat de kinderen alles, behalve het uploaden van de foto's (voorlopig dan toch), zélf doen, verschijnt het niet allemaal zo snel als jullie misschien verwachten.
Met twee handen én vlot typen, is voor de meesten nog heel moeilijk.
Daarom zal ik hen in de komende week wat helpen met het typen en uitkijken naar een manier om mijn groep wat meer computer- en klaviervaardigheden bij te brengen.
 
De zesdeklassers willen ook opnieuw schaken en deelnemen aan het Vlaams Schaaktornooi.   Ik nam contact op met de plaatselijke schaakclub en binnenkort komt er een lesgever langs om ons de 'kneepjes van het vak te leren'.

Verder ging ik met de kinderen een uitdaging aan.  Ze zijn verzot op de 'cupsong'.  Indien zij er als klasgroep in slagen om dit ritmestuk tijdens het decemberforum te brengen, dan zorg ik voor een chique verrassing.  Hun motivatie is er nog groter door geworden.

Merel en Anna kozen ook ons eerste 'verslag van de week'  uit.  Merel was voor de vakantie met dit idee in de kring gekomen en zette hiermee de andere kinderen onverwacht aan om actief mee te beginnen werken aan de blog. 
Morgen kunnen jullie het kringverslag hier lezen.

Blijf ons dus verder volgen.

Tot volgende week voor een nieuw weekpraatje?

Maaike


1 opmerking:

  1. We vinden het super om zoveel te zien en te lezen over wat jullie op school allemaal doen en kijken uit naar heel veel nieuws uit jullie klas! Super bezig!

    BeantwoordenVerwijderen